Formula 1
Najszybszy, Najdrozszy, najpiekniejszy - sport swiata!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Formula 1 Strona Główna
->
Zespoły & Kierowcy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Wokół F1
----------------
Zespoły & Kierowcy
Tory
Bolidy i technologia
Galerie
Grand Prix
----------------
GP Turcji
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Qnaj
Wysłany: Pon 19:10, 28 Sie 2006
Temat postu:
Czy mi sie wydaje czy komus sie nie chce wyszukiwac info?
Historia
Zespół powstał po tym jak BMW odkupiło od Petera Saubera stajnię Sauber, która w Formule 1 startowała nieprzerwanie od sezonu 1993. Decyzja została ogłoszona 22 czerwca 2005 r. Przed sprzedażą zespół był w 37% własnością Petera Saubera, a w 63% Credit Suisse. Docelowo w rękach bawarskiego koncernu ma znajdować się około 80% akcji, które stopniowo będą sprzedawane przez szwajcarski bank, aż do ostatecznego wyprzedania pod koniec sezonu 2008. Peter Sauber zachowa około 20% udziałów.
Do wykupienia szwajcarskiego zespołu przyczyniły się słabe efekty współpracy między bawarskim producentem, a stajnią Williams, która trwała od 1999 r. Jednostki napędowe BMW prawie zawsze były uważane za najmocniejsze w stawce, ale samochody Williamsa wydawały się być niedopracowane. To właśnie za sprawą BMW od projektowania bolidów został odsunięty Patrick Head (który jest także współwłaścicielem zespołu Williams). W całym okresie współpracy, w sezonach 2000-2005, Williams-BMW odniósł dzięsięć zwycięstw (ostatnie podczas Grand Prix Brazylii w sezonie 2004), dwukrotnie zostając wicemistrzem w klasyfikacji konstruktorów (sezony 2002 i 2003).
W debiutanckim sezonie skład zespołu tworzą: Nick Heidfeld, który wcześniej jeździł dla Williamsa i Jacques Villeneuve, którego kontrakt został podpisany jeszcze przez Petera Saubera. Rolę kierowcy testowego BMW powierzyło Robertowi Kubicy. Polak po raz pierwszy wystartował w Grand Prix 6 sierpnia 2006 na torze Hungaroring na Węgrzech. Ukończył on wyścig na 7 pozycji zdobywając 2 punkty. Niestety podczas kontroli okazało się, że bolid Polaka był o 2 kg lżejszy niż regulaminowe 600 kg. Kubica został zdyskwalifikowany.
W pełnej nazwie zespołu (BMW Sauber F1 Team) zachował się wyraz Sauber, który najprawdopodobniej będzie używany przez najbliższe 5 sezonów.
7 sierpnia 2006 r. stajnia w porozumieniu z Jacquesem Villeneuve postanowiła rozwiązać z nim kontrakt ze skutkiem natychmiastowym. W tym samym dniu BMW Sauber oświadczyło, że Robert Kubica zostanie drugim kierowca na 5 ostatnich wyścigów w sezonie 2006. Obowiązki piątkowego testera, które dotychczas pełnił Kubica zgodnie z przewidywaniami przejął 19-letni Sebasitan Vettel.
Fundy
Wysłany: Sob 21:47, 26 Sie 2006
Temat postu: BMW Sauber
Kierowcy:
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Kierowca testowy:
Vettel
Opony:
Michelin
Pierwszy sezon:
1993
Baza:
Monachium, Niemcy / Hinwil, Szwajcaria
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin